بازالت ماکو

ساخت وبلاگ

سنگ تراورتن

سنگ تراورتن نوعی سنگ تزئینی از سنگ های متخلخل آهکی است که در ساختمان سازی هم کاربرد زیادی دارد. سنگ تراورتن به دلیل کاربردهایی که دارد در بازار سنگ نیز پرفروش است. فروش سنگ تراورتن توسط شرکت سنگ بازالت ماکو نیز انجام می گیرد که در این مقاله بیشتر با آن آشنا خواهیم شد. تا پایان مقاله ما را همراهی کنید.

محصولات سنگ بازالت ماکو :

سنگ بازالت

سنگ آندزیت

سنگ آتشفشانی

مزایای سنگ تراورتن

  1. یک انتخاب مناسب برای محیط های با آب و هوای گرم
  2. قیمت مناسب
  3. مناسب برای مکان های دارای رطوبت مثل سرویس بهداشتی، حمام، استخرها به دلیل لیز و صیقلی نبودن
  4. داشتن تنوع رنگی
  5. مقاومت بالا و عمر زیاد
  6. مقاومت در برابر حرارت و مواد شیمیایی
  7. استفاده از انواع ضخیم تر آن برای محیط های سرد
  8. میزان چسبندگی خیلی خوب به سیمان و ملات به دلیل وجود حفره ها و خلل و فرج زیاد در این سنگ
  9. قابلیت صیقل کاری و برشکاری خیلی خوب سنگ تراورتن
  10. ثبات رنگ و مقاومت در مقابل تغییر رنگ در اثر عوامل مختلف
  11. امکان شستشوی راحت و آسان

انواع سنگ تراورتن در بازار

– تراورتن صیقلی :

این سنگ سطحی صاف و براق و صیقلی دارد که نور را منعکس می کند. این سنگ نسبت به مرمر قیمت بسیار مناسب تری دارد و در طراحی دکوراسیون داخلی فضاهای لوکس و هتل ها قابل استفاده است.

– تراورتن براش :

اگر از سبک های روستایی و ساده (سبک روستیک) لذت می برید از این سنگ هم خوشتان خواهد آمد زیرا ظاهری کاملا طبیعی و روستایی دارد. ظاهر طبیعت گرا و خام این مدل سنگ در اثر براش یا برس زدن سطح روی سنگ با چرخ سیمی یا قلم موی سیمی به دست می آید.

– تراورتن هوند :

این نوع تراورتن هم مثل تراورتن صیقلی سطحی صاف دارد اما مثل آن براق نیست و مات بودنش از بازتاب نور در آن جلوگیری میکند. این نوع سنگ برای دکوراسیون داخلی به سبک مینیمال بسیار مناسب است.

– تراورتن تامبل:

این مدل تراورتن هم تا حدی شبیه تراورتن براش می باشد با این فرق که ظاهرش طبیعی تر است و بافت بیشتری دارد و لبه های آن نیز منحنی است که بدلیل فرایند فرآوری آن است.

انواع سنگ با قیمت مناسب

شرکت سنگ بازالت ماکو ، دارای مهم ترین معادن غنی سنگ بازالت، گرانیت و تراورتن است که به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده سنگ بازالت فعالیت می کند.

برای سفارش و خرید بهترین سنگ های ساختمانی از قبیل گرانیت، بازالت، مرمر، آندزیت و غیره می توانید با کارشناسان و مهندسی شرکت سنگ بازالت ماکو تماس بگیرید.

بازالت ماکو...
ما را در سایت بازالت ماکو دنبال می کنید

برچسب : بازالت,بازالت ماکو,سنگ تراورتن,سنگ آندزیت,سنگ آتشفشانی,فروش سنگ تراورتن,سنگ بازالت ماکو, نویسنده : basaltmaku basaltmaku بازدید : 100 تاريخ : دوشنبه 28 شهريور 1401 ساعت: 20:33

اسلب بازالت ورقه های بزرگ از سنگ بازالت است که توسط دستگاههای مخصوص اره می شود. سنگهای ساختمانی از معادن با اندازه های خیلی بزرگ استخراج میشوند که به آنها کوپ می گویند.

سنگهای کوپ برای برش و فرآوری به کارخانجات سنگبری و فرآوری ارسال میشوند. در روش اسلب کوپ یا سنگ خام بصورت حرکت رفت و برگشت و با تیغه مخصوص بصورت ورقه ورقه برش می خورد.

ابعاد اسلب بازالت به ابعاد سنگ کوپ که از معدن استخراج شده بستگی دارد اما معمولا ابعاد این برشها از عرض 80 سانتی متر به بالا است. در این مقاله سعی داریم بیشتر با اسلب بازالت آشنا شویم پس تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

ویژگیهای سنگ اسلب بازالت

روش جدید فرآوری و برش سنگهای ساختمانی مثل اسلب نسبت به روشهای قدیمی تر بجز افزایش جذابیت و زیبایی سنگ بطرز ملموسی باعث افزایش طول عمر و استحکام سنگ میشوند.

در این روش چون از دستگاههای مدرن و پیشرفته و باکیفیت استفاده می شود و برش، ساب، کالیبراسیون و صیقل کاری سنگ انجام می شود و با توجه به این که عملیات نصب توری و اپوکسی کاری در پشت ورق اسلب صورت میگیرد امکان خرد شدن، ترک خوردن و شکستگی سنگ به حداقل می رسد.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله سنگ اسپراخون را از دست ندهید.

کاربردهای سنگ اسلب بازالت

  1. سنگفرش کف پذیرایی و هال
  2. استفاده در فضای داخلی ساختمان
  3. استفاده در ورودی ساختمان
  4. استفاده در دیواره های داخلی ساختمان
  5. استفاده در دیواره آسانسور
  6. استفاده در دیواره شومینه
  7. استفاده در دیوارهای آشپزخانه

یکی از دلایل این کاربرد وسیع از اسلب بازالت در پروژه های تجاری، اداری و مسکونی زیبایی و کیفیت خیره کننده این سنگها و قیمت مناسب آنهاست. امروزه استفاده از سنگهای با ابعاد بزرگتر یا سنگهای اسلب نسبت به سنگهایی که ابعاد کوچکتری دارند بیشتر متداول است و باعث یکدستی در فضا می شود.

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت، گرانیت، بازالت و تراورتن در سطح کشور است. این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد.

بازالت ماکو...
ما را در سایت بازالت ماکو دنبال می کنید

برچسب : سنگ بازالت,بازالت,بازالت نما,بازالت ماکو,سنگ اسپراخون,اسلب بازالت,خرید بازالت,قیمت بازالت, نویسنده : basaltmaku basaltmaku بازدید : 111 تاريخ : يکشنبه 27 شهريور 1401 ساعت: 19:02

خرید سنگ تراورتن

سنگ تراورتن از رسوب چشمه های آب گرم در طی سالها متمادی تحت دما و فشار بالا تشکیل می شود. این سنگ بسیار متخلخل است و از دسته سنگهای آهکی می باشد.

این سنگ به دلیل اینکه در طی سالیان دراز و به مرور زمان تشکیل شده لایه لایه است و لایه ها با هم از لحاظ جنس تفاوت دارند. در این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد سنگ تراورتن در اختیار شما قرار می گیرد. پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

سنگ تراورتن در رنگهای مختلف در طبیعت به چشم می خورد که از رنگهای روشن کرم و سفید شروع شده و به رنگهای تیره ای مثل قرمز و قهوه ای ختم میشود.

مثلا در ایران سنگ تراورتن عباس آباد در رنگهای کرم و سفید وجود دارد و تراورتن آتشکوه به رنگ خرمایی و کرم روشن و تراورتن آذرشهر در رنگ قرمز یافت می شود.

این سنگ به دلیل اینکه ناخالصی و رگه هایی در خود دارد نمی توان طرح های شبیه هم پیدا کرد و هر قسمت سنگ منحصربفرد است.

این سنگ بدلیل داشتن رگه هایی در خود در قسمت رگه ها سنگ مقاومت کمتری دارد و در کل این سنگ مقاومت و استحکام خیلی بالایی ندارد پس سنگی که رگه های کمتری دارد استحکام بالاتری نیز دارد که در هنگام برش سنگ این استحکام حس می شود زیرا سنگهای با استحکام کم دچار شکستگی و ترک می شوند.

پیشنهاد می کنیم مقاله سنگ آتشفشانی را مطالعه نمایید.

قیمت سنگ تراورتن

مقاله پیشنهادی: خرید بازالت

کاربردهای سنگ تراورتن در ساختمان سازی

– در پوشش دیوارهای داخلی و قرنیز ساختمان مثل لابی و سالن ها

– استفاده از این سنگ بعنوان سنگ نما که در سالهای اخیر به نما رومی معروف شده است و به سبک کلاسیک کار می شود. این سنگ برای ساختمانهای بلند هم به دلیل چسبندگی به ملات عالی و وزن کم بسیار مناسب است زیرا احتمال سقوط آن در اثر جدا شدن از ملات بسیار کم است.

– استفاده بعنوان کانتر آشپزخانه که از اسلب تراورتن تهیه می شود.

– استفاده در سنگ پله و کف . البته چون این سنگ جذب آب بالایی دارد بهتر است از سنگهای دیگر نظیر مرمریت، گرانیت و کریستال چینی برای کف استفاده شود.

البته اگر اصرار به استفاده از این سنگ در کف سرویس های بهداشتی، آشپزخانه و استخرها داریم باید با مواد خاص آب بندی و عایق شوند. این فناوری گران است و صرفه اقتصادی ندارد بنابراین استفاده از آن برای کف گزینه مناسبی نیست.

– برای ساخت شومینه، مجسمه، ستون، صراحی و آب نما

– ساخت جداول و یا نمای فرعی ساختمان (پشت نما) که البته از سورتهای ضعیفتر این سنگ برای این کارها استفاده می شود.

شرکت سنگ بازالت ماکو با سابقه ای طولانی در این زمینه دارنده مهمترین معادن سنگ اندزیت، گرانیت، بازالت و تراورتن در سطح کشور است. این شرکت با داشتن کارخانه های سنگبری در مناطق ماکو، فرآیند استخراج سنگ گرانیت را بصورت اسلب و تایل انجام می دهد.

بازالت ماکو...
ما را در سایت بازالت ماکو دنبال می کنید

برچسب : بازالت,سنگ بازالت,سنگ تراورتن,بازالت ماکو,سنگ بازالت ماکو,خرید بازالت,سنگ آتشفشانی, نویسنده : basaltmaku basaltmaku بازدید : 102 تاريخ : سه شنبه 22 شهريور 1401 ساعت: 14:16

کوپ سنگ بازالت

بازالت از فراوان ترین سنگهای روی کره زمین است و در صنایع مختلف از ساختمان سازی تا کشتی سازی مورد استفاده قرار می گیرد. این سنگ به صورت کوپ سنگ بازالت از معادن استخراج می شود و در صنعت استفاده میشود.

بیشترین استفاده از بازالت در ساختمان سازی است زیرا این سنگ به دلیل مقرون به صرفه بودن و سایر خاصیت های مفید سنگ در ساختمان سازی که به آن خواهیم پرداخت بسیار مناسب این صنعت است. در این مقاله بیشتر با کوپ سنگ بازالت آشنا خواهیم شد پس تا پایان ما را همراهی نمایید.

سنگ بازالت چیست؟

قبل از پرداختن به کوپ سنگ بازالت بهتر است مطالبی در مورد سنگ بازالت بدانیم. سنگ بازالت سنگی آتشفشانی و از نوع آذرین بیرونی است که به دلیل خنک شدن سریع گدازه های آتشفشانی در مجاورت هوای بیرون سفت و سخت شده و کانی های آن دانه ریز و تیره رنگ است و به دلیل کمبود سیلیس در آن ماهیتی قلیایی دارد.
بازالت سنگی غیر سمی و سالم برای محیط زیست است که عمر خوبی دارد و در برابر دما و حرارت بالا بسیار مقاوم می باشد و همین طور عایق حرارتی خوبی نیز هست. این سنگ بادوام در برابر سایش، ضربه، ترک خوردگی و رطوبت و نفوذ آب بسیار مقاوم است.

کوپ سنگ بازالت

کوپ سنگ که همان بلوک سنگ است در حقیقت همان سنگ خام می باشد که از معدن استخراج می شود و بدون اینکه کاری روی آن انجام شود به کارخانه فرآوری ارسال می شود یا به همان صورت به کشورهای دیگر ارسال می شود.

سنگهایی که از معادن استخراج میشوند برای راحتی در امر بارگیری بصورت مکعب مستطیل یا مکعب با دستگاههای بسیار پیشرفته و اره های زنجیری برش می خورند و سپس بوسیله ماشین های بارکش بزرگ به کارخانه های فرآوری ارسال می شوند.

این کوپها کیفیت و درجه بندی متفاوت دارند که به شرح زیر است:

– سنگ تک کوپ:

به محصولی که در این صنعت درجه یک باشد تک کوپ می گویند زیرا کیفیت بسیار بالایی دارند. تک کوپ سنگ بازالت بهترین و باکیفیت ترین آن است که از معدن استخراج می شود.

ابعاد این تک کوپها معمولا خیلی بزرگ است و بصورت شش ضلعی هستند. این نوع سنگ هیچگونه ترک خوردگی و شکستگی ندارد و به دلیل وزنی بیش از 25 تن توسط تریلی های بزرگ و بصورت تکی به مقصد موردنظر حمل می شوند.

– سنگ دو کوپ:

این نوع سنگ از دو سنگ تک کوپ تشکیل شده و در واقع دو سنگ دو کوپ یک سنگ تک کوپ را تشکیل میدهند. از نظر کیفیت این سنگها با تک کوپ تفاوت خاصی ندارند و تنها اختلاف در وزن کمتر دو کوپها می باشد.

این سنگها هم وزن سنگینی دارند که با تریلی حمل می شوند ولی چون از سنگ تک کوپ سبکترند دو عدد از آنها را می شود در یک بارکش بار زد.

– سنگ سه کوپ:

این سنگها هم از سه عدد سنگ تک کوپ درست می شوند و هر سه عدد سه کوپ یک سنگ تک کوپ تشکیل میدهد. این سنگها هم از نظر کیفیت با دیگر سنگها تفاوتی ندارند.

شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو ، دارای مهم ترین معادن غنی سنگ بازالت، گرانیت و تراورتن است که به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده سنگ بازالت فعالیت می کند.

بازالت ماکو...
ما را در سایت بازالت ماکو دنبال می کنید

برچسب : بازالت,سنگ بازالت,بازالت ماکو,کوپ سنگ بازالت,سنگ بازالت ماکو, نویسنده : basaltmaku basaltmaku بازدید : 89 تاريخ : دوشنبه 21 شهريور 1401 ساعت: 18:39

سنگ ساختمانی:

بیشترین کاربرد سنگ بازالت در ساختمان سازی است که در آن از بازالت بصورت فرآوری شده استفاده می شود و برای کف، دیوارها، نمای بیرونی، محوطه حیاط، پارکینگ و … مورد استفاده قرار می گیرد.

از بهترین سنگهای بازالت ایران سنگ شیارخورده بازالت ماکو است. این سنگ مقاومت زیادی در برابر یخبندان و سرما دارد و در کل در برابر تغییرات دما مقاومت بالایی دارد و در همه مناطق ایران قابل استفاده است.

همچنین این سنگ چسبندگی زیادی به ملات و دیگر مصالح ساختمانی دارد که باعث می شود انتخاب بسیار مناسبی در ساختمان سازی و خصوصا نمای خارجی ساختمان ها باشد زیرا از سقوط سنگها به مرور زمان در اثر جدا شدن سنگ از ملات زیرین جلوگیری می شود.

پشم سنگ:

از کاربردهای دیگر این سنگ  ( بازالت ایران ) بعنوان پشم سنگ است. پشم سنگ عایق حرارتی و صوتی است که در ساختمان سازی برای جلوگیری از اتلاف انرژی استفاده می شود.

برای تولید آن سنگ بازالت در دمای 1500 درجه سانتی گراد ذوب می شود و بوسیله روشهای خاصی به الیاف خیلی ریز در اندازه میکرون تبدیل میشود.

پشم سنگ ضریب انتقال دمای بسیار کمی دارد و به همین خاطر در کاهش اتلاف انرژی کاربرد دارد.

الیاف بازالت:

الیاف بازالت هم که از سنگ بازالت با روشهای مخصوصی تهیه می شود و در صنایعی مثل ساخت شناورهای دریایی و کشتی سازی کاربرد دارد.

الیاف بازالت قابل احتراق نیست و این برای امنیت کشتی در برابر آتش سوزی و حفظ جان کارکنان و کارگران کشتی از آتش بسیار مهم است. همچنین این الیاف غیرسمی و بی ضرر است و قیمت مقرون به صرفه ای هم دارد.

بازالت ماکو...
ما را در سایت بازالت ماکو دنبال می کنید

برچسب : سنگ بازالت,بازالت,بازالت ایران,بازالت نما,بازالت ساختمانی,بازالت ماکو,کاربرد بازالت,خرید بازالت,سنگ بازالت ماکو, نویسنده : basaltmaku basaltmaku بازدید : 93 تاريخ : سه شنبه 15 شهريور 1401 ساعت: 18:00

خرید سینگ نمای ساختمان
سنگ نمای ساختمان

در معماری ساختمان، علاوه بر نوع مصالح ساختمانی، سنگ های استفاده شده در نمای ساختمان نقش مهمی در زیبایی آن دارد. سنگ های متنوعی در ساخت نمای ساختمان استفاده می شود.که از نظر طرح، رنگ، کیفیت و استحکام با یکدیگر متفاوت هستند. در این مقاله می خواهیم شما را با انواع سنگ نمای ساختمان آشنا سازیم و ویژگی های هر کدام را توضیح دهیم. با بازالت ماکو همراه باشید.

اهمیت استفاده از سنگ نمای ساختمان

آنچه در این صفحه می‌خوانید

نمای ساختمان، ویژگی های ظاهری و عملکرد ساختمان را به شیوه ای عالی ترکیب می کند. این موضوع در طراحی ساختمان مهمترین مسئله است،.زیرا هویت ظاهری ساختمان را تعیین می کند و از آن در مقابل عوامل جوی محافظت می کند. اصطلاح «نما» عمدتاً به پوشش ساختمان اشاره می کند. گاهی اوقات از اصطلاح نما برای اشاره به نمای خارجی ساختمان‌ هایی استفاده می‌شود.که تأکید بر معماری خاصی دارند، از جمله طراحی خاص مجسمه، دکوراسیون، ورودی اصلی ساختمان و غیره.

نوآوری های خلاقانه ای بوجود آمده است که اغلب منجر به توسعه مصالح نما شده است. این محصولات پیشرفته انرژی خورشیدی را جذب می کنند.و در بسیاری از ساختمان های تجاری و مسکونی به عنوان منبع ثانویه تولید برق مورد استفاده قرار می گیرند.

توسعه مصالح نمای پایدار که قابلیت محافظت از ساختمان ها در.برابر شرایط محیطی مانند گرما، باد و باران را ارائه می دهد، عامل اصلی در افزایش تقاضای آن است. نوع نمایی که انتخاب می کنید نقش مهمی در برجسته کردن.ساختمان شما از نظر زیبایی شناسی و عملکرد آن دارد.

استفاده از سنگ طبیعی در نمای ساختمان

سنگ طبیعی یکی از قدیمی ترین و پرطرفدارترین مصالح مورد استفاده در دیوارهای خارجی ساختمان است. استفاده از سنگ طبیعی به عنوان روکش نما در طول سال ها پیشرفت زیادی داشته است. در ادامه به معرفی انواع سنگ نمای ساختمان و ویژگی های هر یک از آنها می پردازیم.

بازالت نما

مطالعه مقاله سنگ اسپراخون پیشنهاد می شود.

قیمت سنگ نمای ساختمان

سنگ هایی که به عنوان سنگ نمای ساختمان استفاده می شوند،.اغلب دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. نحوه استخراج و تولید سنگ های نما به صورت فرآوری های سابیده شده،.بادبر، کات بروکن و غیره می باشد. با توجه به جنس، رنگ، ضخامت، اندازه و نوع فرآوری.سنگ، قیمت آن نیز متفاوت است. اگر استحکام و مقاومت ساختمان الویت اصلی شما است،.پس به دنبال گزینه هایی باشید که علاوه بر زیبایی، مستحکم باشند.

سنگ نمای ساختمان با سنگ بازالت ماکو

سنگ نمای ساختمان درواقع از سنگ های تزئینی است.که در ابعاد متفاوتی برش داده می شود. ویژگی های سنگ نمای ساختمان باید به گونه ای باشد.که در برابر عوامل محیطی مقاوم باشند.و زیبایی ساختمان را دوچندان کنند.

سنگ بازالت ماکو، با داشتن معادن غنی.سنگ بازالت ، گرانیت و تراورتن در کشور ایران آماده بهره برداری انواع سنگ نمای ساختمان می باشد. ما در کارخانه ماکو، با استفاده از دستگاه های پیشرفته سنگبری انواع فرآوری سنگ را انجام داده.و کیفیت فوق العاده ای را به شما ارائه می کنیم. برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .

بازالت ماکو...
ما را در سایت بازالت ماکو دنبال می کنید

برچسب : بازالت,بازالت ماکو,سنگ نما,بازالت نما,سنگ اسپراخون,بازالت ساختمانی,سنگ نمای ساختمان,سنگ بازالت ماکو, نویسنده : basaltmaku basaltmaku بازدید : 99 تاريخ : دوشنبه 14 شهريور 1401 ساعت: 15:09

خرید سنگ آندزیت
سنگ آندزیت

سنگ آندزیت یک سنگ آتشفشانی است که نام آن از نام کوه های آند واقع در امریکای جنوبی گرفته شده و سنگی خاکستری رنگ است. این سنگ پس از بازالت از فراوان ترین سنگهای آتشفشانی است. فروش سنگ آندزیت به شکل های فرآوری شده و فرآوری نشده و خام انجام می شود. در این مقاله می خواهیم در مورد این سنگ اطلاعات بیشتری به دست آوریم پس تا پایان مطلب بازالت ماکو را همراهی نمایید.

سنگ آندزیت چیست؟

سنگ آندزیت از سنگهای آذرین بیرونی است که در رنگ های خاکستری تیره تا روشن دیده می شود. این سنگ از کانی های پلاژیوکلاز و فلدسپار سرشار می باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله سنگ اسپراخون را مطالعه نمایید.

این سنگ که در اثر سرد شدن گدازه آتشفشانی در مجاورت هوا تشکیل شده است نمونه هایی از آن که به سرعت سرد می شوند مقدار زیادی شیشه دارند و بعضی دیگر که خروج گاز از آنها بیشتر انجام شده است متخلخل و حفره دار هستند.

خرید سنگ آندزیت

مزیت های سنگ آندزیت

– مقاومت بالا در مقابل سرما و گرما که باعث می شود در هر منطقه جغرافیایی قابل استفاده باشد.

– قیمت مناسب تر از سایر سنگها به لحاظ مقاومت، زیبایی، کیفیت بالا و سبک بودن.

– سبک و بادوام بودن این سنگ
– چسبندگی خوب به ملات و عدم امکان جدا شدن و سقوط از ساختمان.

– ابزار خوری بسیار خوب برای ساخت مجسمه و نیمکت های پارک ها.

– داشتن رنگ های زیبا مانند صورتی و طوسی تیره و روشن که بسیار در ساختمان سازی مدرن کاربرد دارد.

پیشنهاد می کنیم مقاله کاربرد سنگ بازالت را مطالعه نمایید.

کاربردهای سنگ آندزیت

– استفاده بعنوان کاشی به دلیل مقاومت در مقابل لغزش

– استفاده در محوطه سازی و طراحی فضای سبز

– ساخت بناهای تاریخی و مجسمه ها

– بعنوان ماده پرکننده در راه سازی و ساخت و ساز

– استفاده از پودر سنگ آندزیت در بتن بعنوان افزودنی

برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .

بازالت ماکو...
ما را در سایت بازالت ماکو دنبال می کنید

برچسب : کاربرد بازالت , سنگ آندزیت , سنگ اسپراخون , سنگ بازالت , خرید بازالت , بازالت ماکو , بازالت نما , سنگ بازالت ماکو , سنگ آتشفشانی, نویسنده : basaltmaku basaltmaku بازدید : 177 تاريخ : يکشنبه 13 شهريور 1401 ساعت: 20:20

انواع سنگ آتشفشانی
سنگ آتشفشانی

1- سنگ لاتیت:

این سنگها شبیه سنگهای آندزیت و بازالت است و تنها تفاوت بین آنها مقدار فلدسپار آنهاست که در سنگ لاتیت بیشتر است. این سنگها بسیار سخت و محکم هستند. این سنگها در ساختمان سازی کاربرد زیادی دارند که به دلیل استحکام بالای آنهاست.

2-سنگ پوکه:

از مهمترین سنگهای آتشفشانی است و دلیلش هم این است که تخلخل بالا دارد، بسیار سبک است و سختی بسیار زیادی دارد. پوکه وقتی تشکیل می شود که مواد مذاب در هنگام سرد شدن بسرعت گاز درونش خارج میشود.

این سنگ بدلیل سبک بودن و عایق بودن (عایق گرما، صوت، سرما و …) در ساخت ساختمانها کاربرد دارد. این سنگها برای متخلخل کردن خاک، شیب بندی ساختمانها، مقاوم سازی و عایق سازی به کار می روند. سنگ پوکه به صورتهای پوکه نخودی، پوکه عدسی و … در بازار یافت می شود.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله سنگ اسلب بازالت را مطالعه کنید.

3-سنگ پا:

از دیگر سنگهای آتشفشانی سنگهای با تخلخل بالاست که به سنگ پا معروف است و به دلیل زبر بودن برای شستن کف پا و جداسازی پوستهای مرده پاشنه و کف پا بسیار مناسب است. این نوع سنگ با سردشدن مواد مذاب که از زمین خارج می شود به وجود می آید.

4- سنگ تراکیتی:

این نوع سنگ بسیار نرم است و به تنهایی قابل استفاده نیست. دلیل نرم بودن این سنگ ترکیبات درون آن است که از جمله آن فلدسپار آلکان است. این سنگها حالت خمیری شکل دارند.

5- سنگهای آندزیت:

که در طرحها و رنگهای مختلف در بازار وجود دارد شامل رنگدانه های زیادی مثل فنوکرسیت پلاژیوکلاز و دیگر کانی های رنگدانه دار میباشد. کاربرد این سنگها بیشتر تزئینی بوده و در دکور ساختمان ها و یا زیورآلات از آنها استفاده می شود.

6- سنگ های بازانیت، تفریتی، فنولیتی:

این سنگها در مناطق قاره ای پیدا می شود و بسختی قابل تشخیص می باشد و درصورتیکه فنوکریست های فلدسپاتوئید درون آن زیادتر گردد راحتتر میتوان آن را شناخت. به دلیل کم بودن گران قیمت هم هستند و کاربرد سنگهای بازانیت، فنولیتی و تفریتی در ساخت جواهرات می باشد.

7- سنگ ریولیتی:

این نوع شبیه به سنگ گرانیتی است و در حجم کوچک وجود دارند. سنگهای ریولیتی شامل فلدسپار و کانی پلاژیوکلاز به همراه فنوکریست های کوارتز است. کاربرد این سنگ برای ساخت کاشیهای گران قیمت و در مکانهای عمومی و دکور منازل است.

بازالت ماکو...
ما را در سایت بازالت ماکو دنبال می کنید

برچسب : سنگ بازالت,بازالت,انواع بازالت,خرید بازالت,بازالت ماکو,سنگ بازالت ماکو,سنگ آتشفشانی,سنگ اسپراخون,گرانیت بازالت, نویسنده : basaltmaku basaltmaku بازدید : 94 تاريخ : شنبه 12 شهريور 1401 ساعت: 17:52

استفاده از سنگ گرانیت بازالت در ساختمان سازی بسیار مرسوم است و در موارد زیر کاربرد دارد:

  • سنگ نمای بیرونی ساختمانها
  • سنگ نمای داخلی
  • استفاده دکوراتیو
  • سنگفرش محوطه حیاط، پیاده روها و پارکینگ ها
  • میز پیشخوان در مجتمع های لوکس تجاری و هتل ها
  • استفاده در ساخت مصنوعات سنگی و مجسمه سازی
  • استفاده در پاگردها و راه پله ها
  • استفاده در جزیره آشپزخانه
  • استفاده در دیوار پشت تلویزیون بعنوان TV Wall

معدن گرانیت بازالت در کجاست؟

معدن سنگ گرانیت بازالت در ایران در استان آذربایجان غربی وجود دارد که گرانیت اسپراخون هم یکی از انواع بازالت موجود در همین استان است که در روستای اسپراخون در معدنی وجود دارد و استخراج می گردد.

در استان آذربایجان غربی تعداد زیادی معدن سنگ وجود دارد که این نشان دهنده قوی بودن منابع سنگ در این استان است.

گرانیت بازالت
بازالت ماکو

انواع سنگ با قیمت مناسب در شرکت سنگ بازالت ماکو

شرکت سنگ بازالت ماکو ، دارای مهم ترین معادن غنی سنگ بازالت، گرانیت و تراورتن است که به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده سنگ بازالت فعالیت می کند.

بازالت ماکو...
ما را در سایت بازالت ماکو دنبال می کنید

برچسب : گرانیت بازالت , بازالت , سنگ بازالت , بازالت ماکو , بازالت نما , بازالت ایران , بازالت تهران , بازالت شمس آباد , گرانیت بازالت , سنگ اسپراخون , سنگ آتشفشانی , سنگ بازالت ماکو, نویسنده : basaltmaku basaltmaku بازدید : 89 تاريخ : چهارشنبه 9 شهريور 1401 ساعت: 18:30

قیمت سنگ بازالت
قیمت بازالت

سنگ بازالت به دلیل مقاومت، دوام، زیبایی، عایق بودن و … کاربردهای زیادی در صنعت و ساختمان سازی دارد و از همین رو قیمت سنگ بازالت برای سازندگان بنا و صنعتکاران بسیار حائز اهمیت است.

شرکت سنگ بازالت ماکو عرضه کننده انواع سنگهای ساختمانی اعم از بازالت، تراورتن، گرانیت و … می باشد.

در این مقاله سعی داریم با انواع سنگ بازالت، قیمت سنگ بازالت، ویژگیهای سنگ بازالت و … بیشتر آشنا شویم پس تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

پیشنهاد می کنیم مطالعه مقاله تفاوت سنگ بازالت ماکو با گرانیت چیست را از دست ندهید. 

انواع سنگ بازالت:

– تایل: این سنگ که به صورت کاشی در ابعاد کوچک تر برش خورده بمنظور پوشش کف، دیوارها، نماها و … استفاده میشود.

– سابیده: از این سنگ بیشتر به عنوان کفپوش معابر، خیابانها و محوطه ها استفاده می شود.

– چرمی: این نوع از سنگ ظاهری شبیه چرم دارد و برای پوشش معابر، پیاده روها، محوطه های باز و خیابان ها استفاده میشود.

– کوبیک بازالت: این نوع سنگ بصورت مکعب در اندازه های کوچک است و بصورت تزئینی در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود.

انواع سنگ با قیمت مناسب

شرکت سنگ بازالت ماکو ، دارای مهم ترین معادن غنی سنگ بازالت، گرانیت و تراورتن است که به عنوان بزرگترین تولید کننده و صادر کننده سنگ بازالت فعالیت می کند. برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .

بازالت ماکو...
ما را در سایت بازالت ماکو دنبال می کنید

برچسب : سنگ بازالت ماکو , بازالت ماکو , بازالت ایران , بازالت تهران , گرانیت بازالت , خرید بازالت , قیمت بازالت , سنگ بازالت ماکو, نویسنده : basaltmaku basaltmaku بازدید : 102 تاريخ : سه شنبه 8 شهريور 1401 ساعت: 19:15

روش اسلب و تایل از رایج ترین فرآیندهای سنگبری است که بر روی سنگ هایی مانند بازالت ، گرانیت و غیره صورت می گیرد. تفاوت اصلی این دو روش در این است که سنگ اسلب بعد از برش مجددا تغییر خواهد کرد، اما سنگ تایل نتیجه نهایی فرآیند سنگبری است.

سنگ اسلب عموما در سایزهای بزرگتری برش داده می شوند و کیفت بالاتری هم دارند. اما نمی توان گفت که سنگ تایل کیفیت پایینی دارد. چراکه سنگ تایل به عنوان سنگ نمای ساختمان در ابعاد کوچک بسیار عالی است.

ابزارهایی که برای برش سنگ تایل استفاده می شود

در فرآیند سنگبری به روش تایل معمولا از اره الماسی برای برش سنگ استفاده می کنند. این اره دارای تیغه های الماسی می باشد و به صورت دقیق می توانید برش سنگ را به اندازه های دلخواه انجام دهید.

برش سنگ تایل نسبتا ساده تر است زیرا از سنگ اسلب تهیه شده و در ابعاد کوچکتر برش داده می شود. سنگ های بازالت و گرانیت که میزان سختی آن ها بیشتر است اغلب توسط ابزارهای مختلفی مانند اره تیغه ای استفاده می شود.

پیشنهاد میکنیم: مقاله سنگ اسلب بازالت را مطالعه کنید تا با فرآوری اسلب بیشتر آشنا شوید.

موارد استفاده سنگ تایل

سنگ تایل نیز همانند سایر سنگ های ساختمانی مانند سنگ بازالت و گرانیت، کاربردهای فراوانی دارد. شما می توانید از آن در قسمت های مختلف ساختمان مانند آشپزخانه، سرویس بهداشتی، سالن، دیواره های ساختمان و غیره استفاده کنید.

البته استفاده از سنگ تایل با توجه انواع آن متفاوت است. به عنوان مثال در محیط های بیرون از سنگ های گرانیت و سنگ چینی استفاده می کنند که در مقابل عوامل محیطی مقاومت بالایی دارند.

اما سنگ های مرمریت و تراورتن به دلیل زیبایی منحصر به فردی که دارند برای نمای داخلی ساختمان مانند کف و دیواره ها بسیار مناسب است.

بازالت ماکو...
ما را در سایت بازالت ماکو دنبال می کنید

برچسب : سنگ بازالت,اسلب بازالت,سنگ تایل,سنگ آندزیت,گرانیت آندزیت,گرانیت بازالت,بازالت,خرید بازالت,قیمت بازالت,بازالت ماکو, نویسنده : basaltmaku basaltmaku بازدید : 135 تاريخ : دوشنبه 7 شهريور 1401 ساعت: 17:04

سنگ آتشفشانی از استخراج تا فروش
سنگ آتشفشانی

سنگ آتشفشانی به هر نوع سنگی که در نتیجه فوران آتشفشان ایجاد شود اطلاق می شود. وقتی ماگما سخت و سرد شد تبدیل به سنگ جامد میشود که به آن توف یا ایگنیمبریت میگویند.

گدازه زمانی تولید میشود که سنگهای مذاب با فشار از شکافها بیرون بریزند و گنبدهای گدازه تشکیل میدهند یا روی سطح زمین جاری می شوند. در این مقاله سعی داریم در مورد انواع سنگ آتشفشانی اطلاعاتی ارائه کنیم پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

سنگ گرانیت و بازالت چگونه از سنگ آتشفشانی تولید می شود؟

اگر گدازه (ماگما) دارای آب کم و سیلیس زیاد باشد به سنگ گرانیت تبدیل میشود و اگر گاز و آب بیشتری داشته باشد و سیلیس آن کمتر باشد به آن بازالت یا آندزیت می گویند.

سنگهای آتشفشانی از انواع سنگهای آذرین هستند که از سرد شدن مواد مذاب بوجود آمده اند. سنگهای آذرین به دو نوع بیرونی و درونی هستند که فلدسپات، کوارتز، میکا و الوین از انواع سنگهای آتشفشانی هستند.

سنگ آذرین بیرونی در اثر بیرون ریختن ماگما از دهانه آتشفشان حاصل می شود و ویژگیهای این نوع سنگ این است که بلورهای ریز دارند و رنگشان تیره است مثل ریولیت و بازالت .

در سنگ آذرین درونی که در اثر ماندن ماگما در داخل کوه آتشفشان و سرد شدن آهسته آن شکل گرفته است بلورهای درشت و رنگی روشن شکل گرفته است. این سنگها ظاهری بسیار زیبا دارند. از انواع آن می توان گابرو و گرانیت را نام برد.

انواع سنگ آتشفشانی تا 90 درصد حجم پوسته زمین را تشکیل داده است. در زمین شناسی شناخت این نوع سنگها بسیار مهم است چون با بررسی ساختاری این سنگها می توان اطلاعات زیادی در مورد پوسته زمین بدست آورد.

در هنگام تشکیل سنگهای آتشفشانی گدازه ها ضمن بالا آمدن از شکاف و درزهای درون پوسته زمین سرد میشوند و ساخت های متفاوتی ایجاد میکند.

به این ساختها براساس اندازه، شکل و نحوه قرار گرفتن آنها در بین لایه ها نامهای گوناگونی داده اند مثل لاکولیت، باتولیت، سیل و دایک و … برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .

بازالت ماکو...
ما را در سایت بازالت ماکو دنبال می کنید

برچسب : بازالت , سنگ بازالت , سنگ آندزیت , سنگ اسپراخون , سنگ آتشفشانی , بازالت نما , خرید بازالت , قیمت بازالت , سنگ بازالت ماکو , بازالت ایران , بازالت تهران , بازالت ماکو, نویسنده : basaltmaku basaltmaku بازدید : 200 تاريخ : يکشنبه 6 شهريور 1401 ساعت: 17:31

سنگ بازالت چیست
سنگ بازالت

سنگ بازالت نوعی سنگ آتشفشانی است که کاربردهای زیادی در صنعت، ساختمان سازی و … دارد. در این مقاله با این سنگ بیشتر آشنا خواهیم شد و مزیت ها و کاربردهای آن را بررسی خواهیم کرد. پس تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

سنگ بازالت چیست؟

بازالت سنگی آتشفشانی از نوع بیرونیست که به صورت منشورهای ستونی در جاهای مختلف کشور ما نیز وجود دارد. مهمترین معادن این سنگ معدن سربیشه است که در استان خراسان جنوبی واقع شده است و عمری بیش از صد سال دارد.

برای آگاهی بیشتر مطالعه مقاله کاربرد سنگ بازالت نما در صنعت ساختمان پیشنهاد می شود.

 

از مناطق دیگری که مقدار زیادی از این سنگ در خود جای داده است ماکو و جاده هراز می باشد. این سنگ به دلیل فعالیت های آتشفشانی و خروج مواد مذاب از دهانه کوه آتشفشان و سرد شدن آن در مجاورت هوای سرد اطراف بوجود می آید.

از سنگ های منشوری بازالت که زیبایی خاصی دارند در ساخت سنگفرش پیاده روها، پارک ها، جدول خیابان ها، نمای داخلی و خارجی ساختمان و در صنعت هم در تولید پشم سنگ بعنوان عایق صنایع مختلف استفاده می شود.

همچنین از این کانی بدلیل وجود سیلیس در آن می توان در تولید ورق های فایبر گلاس استفاده کرد. رنگ این سنگ از طیف خاکستری تا سیاه است اما به دلیل اکسید شدن با دی اکسیدکربن می تواند به رنگ قهوه ای نیز در بیاید یا زنگ بزند.

سنگ بازالت براساس منطقه ای که در آن بوجود آمده رنگهای متفاوتی دارد. مثلا در استرالیا یک نوع از این سنگ وجود دارد که طلایی است ولی بطور کلی بازالت با رنگ روشن بندرت در طبیعت یافت می شود. برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید .

بازالت ماکو...
ما را در سایت بازالت ماکو دنبال می کنید

برچسب : سنگ بازالت , بازالت , انواع بازالت , خرید بازالت , قیمت بازالت , بازالت , بازالت تهران , بازالت ایران , بازالت ماکو , بازالت شمس آباد , انواع بازالت , انواع سنگ , سنگ بازالت ماکو, نویسنده : basaltmaku basaltmaku بازدید : 101 تاريخ : شنبه 5 شهريور 1401 ساعت: 17:12

کاربرد سنگ های طبیعی در نمای ساختمان
کاربرد سنگ های طبیعی

قرن‌هاست که سازندگان و معماران از سنگ‌های طبیعی ( سنگ بازالت ) برای تزئین نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌کنند. استفاده از این مصالح ساختمانی طبیعی نماد زیبایی است. زیرا بسته به کیفیت و ظاهر آن می توان سطوح منحصر به فردی را طراحی کرد. علاوه بر این، ساختمان با سنگ طبیعی پایدارتر است. استفاده از مواد خام، طیف وسیعی از کاربردها در حفظ بناهای تاریخی و بازسازی و همچنین در پروژه های معماری مدرن دارد. در این مقاله شما را با کاربرد سنگ های طبیعی ( بازالت ماکو ) در طراحی نمای ساختمان آشنا می سازیم. با ما همراه باشید. 

ویژگی های سنگ طبیعی

از جمله شناخته شده ترین سنگ های طبیعی برای ساخت و ساز می توان به گرانیت، مرمر، ماسه سنگ، پورفیری، بازالت ، تخته سنگ رسی و سنگ آهک اشاره کرد. این مواد از نظر مشخصات فنی مانند جذب آب، مقاومت فشاری، ظرفیت ذخیره سازی حرارت یا مقاومت در برابر یخبندان بسیار متفاوت هستند.

ظاهر یک سنگ ( بازالت ایران ) خصوصیاتی در مورد کیفیت آن آشکار نمی کند. ممکن است نوع کم هزینه و نوع با کیفیت بالای آن، ظاهر یکسانی داشته باشند اما ویژگی های کاملاً متفاوتی دارند. سنگ‌های سخت مانند گرانیت یا بازالت برای نمای بیرونی بسیار مناسب هستند، در حالی که مواد نرم‌ تر مانند پورفیری یا مرمر برای فضای داخلی مناسب‌تر هستند.

قبل از اینکه یک سنگ طبیعی ( بازالت تهران ) وارد بازار شود، باید تست های مناسبی که بر اساس هنجارهای آلمانی یا اروپایی است، انجام داده شود. به جز چند مورد استثنا، برای مثال شیل نفتی، تمام سنگ های طبیعی مطابق با کلاس مصالح ساختمانی A، DIN 4102 متعلق به کلاس غیر قابل اشتعال هستند. اینکه کدام سنگ برای چه منطقه ای مناسب است به ترکیب آن و الزامات محیطی لازم بستگی دارد. مانند بارها و شرایط آب و هوایی. برای خواندن ادامه مطلب کلیک کنید

بازالت ماکو...
ما را در سایت بازالت ماکو دنبال می کنید

برچسب : سنگ بازالت,بازالت,بازالت ایران,بازالت تهران,بازالت شمس آباد,گرانیت بازالت,سنگ آندزیت,گرانیت آندزیت,سنگ اسپراخون,بازالت ماکو,سنگ آتشفشانی,سنگ بازالت ماکو,اسلب بازالت,سنگ تایل,سنگ بازالت ماکو, نویسنده : basaltmaku basaltmaku بازدید : 101 تاريخ : سه شنبه 1 شهريور 1401 ساعت: 16:15